header
ויטרינה – חלון ראווה לעיצוב נאה
 
 
06_belgian_vitrina.jpgויטרינה הוא המונח המתאר בקצרה חלון ראווה. המילה הזאת עמוסה בהקשרים שונים, רובם ככולם קשורים באופנה מתחלפת תדיר של בגדים, תוך שבובות לבושות היטב מוצגות שם ומסמנות לציבור הקונים הפוטנציאלי מהי האופנה השלטת כעת. ויטרינה היא כלי שיווקי חשוב בעולם האופנה – אבל לא רק: חנויות תכשיטים משתמשות תדיר בויטרינות שלהן על מנת להציג תכשיטים חדשניים, מעניינים והחשוב ביותר – ייחודיים. האזרח הפשוט מחפש באינטרנט, גולש, מתעניין וחוקר – אבל בסיכומו של עניין ההחלטה האחרונה על הרכישה מתבצעת תוך שהוא עומד מול ויטרינה גדושה מוצרים ומחליט בו ברגע על הקנייה  הבאה שלו. גם חנויות ספרים ומוצרי יוקרה אחרים משתמשים בוויטרינה ככלי שיווקי, אבל גם קונדיטוריות יכולות, ואכן משתמשות בוויטרינה לשיפור השיווק.
 בשנים האחרונות התחילו גם עסקים שבעבר לא נתנו דגש כל כך חזק לנושא, להשתמש בויטרינות ככלי המסייע להם בשיווק. בין השאר מדובר במסעדות שונות, שבדרכים שונות ומקוריות מציגות מנות שונות בחלון הראווה או לחילופים דגים או דברים אחרים, שמהם יכול הסועד המאושר לבחור ולקבל בדיוק את מה שהוא רוצה.
 ויטרינה בבית
 ויטרינה היא כלי שיווקי ממדרגה ראשונה אבל עם השנים היא הפכה גם לכלי מצוין לעיצוב הבית. כל אחד מכיר את המזנונים הגדולים והכבדים שכיסו לעיתים קרובות קיר שלם בסלון. עם השנים נוספו להם ויטרינות, שאפשרו הצגה של כלי כסף או כלי חרס מיוחדים, פסלים קטנים למיניהם או בר משקאות חריפים איכותי, שבקבוקי המשקה מוצגים בו לראווה.
 עם השנים הוחלף המזנון הכבד או פשוט נוספו פריטים שונים, ביניהם שידות שהן בעצם ויטרינות. שוב הוצגו ועדיין מוצגים בהם בדיוק הפריטים שבעלי הבית מעוניינים להציג. ההסבר לנטייה הזאת איננו ברור. ייתכן שיש בו משום סמל מעמד וייתכן שזה סוג של קישוט גרידא.
 גם במקומות אחרים בבית ניתן למצוא סוגים שונים של ויטרינה. שני המקומות העיקריים לצורך העניין הם בחדר האמבטיה, שם מוצב תדיר ארון ויטרינה המכיל פריטים חיוניים שונים או בספריות  חדרי לימוד או חדרי עבודה, שם מגינה ויטרינה על הספרים מפני הצטברות מיותרת של אבק.
 ויטרינה ועיצוב הבית
 כאמור לעיל, ויטרינה היא למעשה חלון החושף טפח ומכסה טפחיים, ולמעשה מזמין את הצופה המעוניין להיכנס פנימה. ואולם לעיתים מזומנות משמשת הוויטרינה גם ככלי לתצוגת ראווה של בית גדול, עשיר ומעוצב היטב. ההקשר ברור – ויטרינה גדולה = בית גדול = עושר.
 במהלך השנים מאז הוחל לראשונה השימוש בחלונות ראווה, עברה הויטרינה שינויים רבים, הן במראה והן בייעוד, ונראה שהיא תמשיך להיות חלק מחיינו עוד שנים הרבה.